BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 30, 2011

Menerima Aku Seadanya


Salam....malam yg begitu hening begini..ati tersentap dek kata2 seseorng yg amat berharga bagiku. Seseorng yg aku anggp begitu tinggi ilmunya, yg aku putuskan untuk di jadikan pembimbingku kelak.

Tp sayangnya...tak semua org yg pernah ada di sisi kita adalah orang yang same...perwatakan yg sama...sifat yg same....malah semuanya amat berbeza.... Kehidupan setiap manusia amat berbeza, mudah nk cakap, kenapa kau jadi mcm ni mcm tu. Semua tu atas diri kita, nak buat ke xnak buat ke....Mmg, mmg mcm tu. Tp jangan pernah mempersoalkan semua tu kalau kita xtau latar belakang org tu mcm mana, persekitaran macam mana die di besarkan... 

Bayangkan, bdk2 yg xtau apa2 dri kecil kalau tak dipedulikan....apatah lagi dengan masalah dalam dunie nie,dibiarkan terkontang kanting, apa sgt yg die dapat belajar....tinggi mana sangat ilmu yang die ada... Salahkah mengharapkan seseorang yg akan sehidup semati dengan kita, mengharapkan bimbingan die, kasih syg, tempat bergantung yg kadang-kadang xpernah dirasai oleh seorang perempuan yg selama ni hidup terkontang kanting.

Aku sentiasa mengharapkan seseorng yang dapat menerima aku seadanya aku......Semua benda kalau kita tak tahu, boleh belajar, tak pernah aku katakan tidak nak belajar...nak menambah ilmu..aku  tak menolak semua tu, sbb aku tahu suatu hari nanti aku juga akan ada anak....dan anak2 aku memerlukan seorng ibu yg cukup kuat ilmunya untuk menjadikan die seorng anak yg baik akhlaknya. Aku xpernah menolak kebenaran tu semua....

Acap kali aku merasakan diriku xlayak untuk dia. KEhidupannya amat berbeza dengan aku, carenya amat berbeza denganku, sifatnya amat berbeza denganku... Sedangkan aku memerlukan seseorng yg sentiasa berada di sisiku dan mnjadi pembimbing yg terbek untukku, seseorng yg menegurku dgn penuh kelembutan tetapi berkhemah, seseorng yang menerima aku dan keluargaku seadanya.....



Benar syg....hidup ni tak semudah yg kita fikirkan...Aku sedang cube menjadi apa yg dia inginkan.....Tp, aku perlu ikhlas menjadi seperti yg apa dia inginkan... Tp mampukah aku mnjadi perempuan yg dia inginkan???begitu sempurna untuk seseorng yang baru nak belajar segalanya..... 

Teguhkan hatimu...kuat kan hatimu....dan tetapkanlah pilihan yg sebenarnya melati....Sesungguhnya semuanya mempunyai pilihan....

Ya Allah, berikanlah aku petunjuk.....jalan yg terbaik untukku....Sesungguhnya Kau la Maha Mengetahui apa yg terbaik untukku....Aminnnn...

0 comments: