BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 7, 2011

Dendam dan Kebahagiaan



Kesan kehidupan ku dahulu,
menjadi punca aku begini...

Aku menjadi anak yg keras hatinya,
Aku menjadi kakak yang keras hatinya,
aku menjadi seorang yang keras hatinya...

Yang ada dlm hatiku cume perasaan 
BENCI
MARAH
DAN
DENDAM

Selagi semua perasaan ini menyelubungi hidupku, 
Selagi itu aku tak akan merasa kebahagiaan sebenar,
Kebahagiaan sbg seorang anak,
Kebagiaan sbg seorang kakak,
dan 
Kebahagiaan sebagai seorang istri kelak....

Bukankah aku sendiri ingin dirikan sebuah keluarga bahagia suatu hari nanti,
Inginkan anak2 yg menyayangi tanpa secalit dendam dihatinya,
Tanpa perasaan marah dihatinya...

Bagaimana akan ku capai kebahgiaan jika DENDAM berada dihatiku,
Aku perlu berubah...
Berubah untuk mencari kebahagiaan hakiki....

Tanpa secalit dendam...

0 comments: