BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, December 6, 2011

Drama Cintan Cintun

Selamat Pagi.... :-)

Alhamdulillah bru lepas abis mkn bubur ayam pagi2 bute nie...hehe ni la salah satu cara menggemukkan badan namanya...Ok disebabkan aku dah lama tak update blogkan, So hari ni nak buang tabiat sket update blog berturut2, n sekali lagi aku nak cerita tentang cerita paling menarik pernah aku tonton!! nak tau?? JOmmm...

PERTAMA : Sawan Biang

nie cerita thailand tau 

Sinopsis die aku cite yer....first, cite nie hanya boleh d tonton oleh bdk2 berumur 18 tahun ke atas je yer, bukan ada unsur lucah, tapi xsesuai untuk budak2 tak matang ag...haha kesahnya bermula dengan seorang anak lelaki yang kaya,sombong,dan egooo, yang memiliki segalanya dlm idupnya... Tp sayangnya die kekurangan kasih syg daripada ayahnya, ayah die suke kawen cerai kawen cerai...<gatal gle> sbb ayah die pun kurang kasih syg..tapi last2 anak die xdpt kaseh syg... Disini, hadir jugak watak antagonis iaitu kakak heroin tu, d mana nanti kakak heroin yg juga amat meminati hero akan kawen dengan ayah hero tu, dengan perasaan yang amat bencikan kakak heroin tu.... 

Di sini la bermulanya KISAH CINTA hero pada heroin, iaitu kerana nak balas dendam pada kakaknya.... PErjalanan cerita ni panjang, yang paling aku suke, last2 ble aku tgk cite nie, aku tersedar satu benda IAITU bila lelaki tu jatuh cinta pada perempuan tu, timbulah rasa tanggung jawab, turun egonya sebagai seorng yang selama sgt2 berlagak, semuanya disebabkan cinta...itulah dikatakan kadang2 cinta mmpu merubah ego seorang lelaki.... :-)

RATE *****

KEDUA : Itazura Na Kiss vs Playful kiss


Kenapa ada dua??? oke...snie aku terangkan...Itazura Na kiss tu versi anime manakala Playful Kiss dilakonkan berdasarka anime tu... Menariknya cerita nie sebab memang wujudnya hero yang macam dlm cerita nie << aku pun jumpa n syg hero cmnie >>... hahaha 

KEsahnya beginie, first aku tgk anime dulu, sbb masa tu cerita drama baru sahaja nak d terbitkan... berdasarkan conclusion kedua2 versi menarik dan ada kekuatannya sendri...mungkin versi anime sedikit lawak la dengan eksperesi kartun tu kan, tapi tak dinafikan juga drama Playful kiss banyak memberi impak pada ramai student dengan heronya yang berjaya mmbawa watak lelaki yang xberperasaan sgt tu.... :-p

Sinopsisnya mcm nie... :-) Hero adalah seorng pelajar yang amat bijak dan hensem serta menjadi kegilaan perempuan <<macam biasalah, herokan..haha>> manakala heroin berpewatakan comel2, hepi go lucky dan sedikit kurang pandai...hihihi KEsah Cinta mereka bermula bila dengan tak logiknya rumah heroin  runtuh dan ayah heroin merupan kwn baik ayah hero... Dimana ayah hero mengajak kwn baik sekolahnya tu tinggal di rumah mereka buat sementara waktu... Masalahnya heroin nie mmg dari dulu suke dekat hero, siap pernah bagi surat cinta ag...hahaha Masalah hero pulak, die nie xda perasaan sket, xreti nak menunjukkan perasaan die, die xromantik, die xtau meluahkan perasaan, kdg2 xtau nak menjaga perasaan org yang die syg.... 

DaLAM cerita ni juga terdapat watak2 yang menarik seperti mak hero yang amat cute dengan sifatnya sebagain seorang ibu yang sentiasa ceria dan menjaga keluarga dan anak2 die...kalau korang tgk, mmg suke la watak mak die <<aku pun nak jadi ibu cmnie t>> ...hahaha dan kehadiran kawan2 heroin yang comel2 dan mempunyai karekter yang menarikkk..



Disitulah bermula keserasian mereka, bukan ke manusia di jadikan berbeza sifat dan kelakuannya, sebab itu setiap manusia perlu mencari pasangan yang dapat melengkapi hidupnya dan mengisi kekosongan antara satu sama lain....disitu lah tercapainya KESEMPURNAAN...sebab manusia tak sempurna :-)

RATE *****

KETIGA : Lover In Paris

Penipu la kalau sapa yang kata xpernah tengok cerita nie....cerita ni pernah main dulu kat tv9 dan tv3 mase tu aku sekolah lagi....semangat tengok cerita nie tiap2 hari kat tv.. Cerita ni dah agak lama tapi amat menarik bagi aku...kenapa??? sebab hadirnya hero kedua.... iaituuuuuu


KEnapa aku suke hero kedua ni?? Die seorng yang mencintai heroin dan sentiasa menunggu heroin dengan sabar.. Act, xramai lelaki cmnie, adakah salah die mencintai heroin??? tidak kan, tidak salah untuk mencintai seseorang... Tapi sygnya, perasaan kasih dan cintanya bertukar menjadikan seorng yang agresif, sebab perasaan sakit dalam hatinya...Aghhh, bukankah amat sakit rasenya mencintai seseorang yang mencintai abgnya sendri???? 

Manakala hero seorang yg nerd and workaholic...dengan pakai glasses and selalu pkai coat, manakala heroin tu seorng yang sentiasa ceria... Walaupun die hadapi banyak masalah, die selalu hadapi dengan senyuman... karakter yg berbeza bukan?? Tapi aku rase, mesti dah ramai yang dah tgk cte nie....so, spe2 yang xtgk ag tu...cepat2 la tgk :-p

RATE : *****

Rasanya 3 cerita nie yang bayk memberi impak dlm idup aku...yang byk menceritakan tentang kehidupan sebenar, dan menyedarkan kita bahawa wujudnya org2 sebegini... HAhh, bru teringat... Act, ramai gle org ske tgk cite BOY OVER FLOWER kan??? nape aku tak masukkan cerita tu? tak adalah xske, cume aku tak rasa ceritanya memberi impak la pada aku... :-)

So, sampai sinie sahaja la buat pg nie... Hope sape yg tak tengok ag, leh la cri kat kwn2 kat hostel tuuuu... n enjoyyy slalu :-) Assalamualaikummm....

Note : cmne perubahan blog nie???ok x??

1 comments:

dabneycaesar said...

The 8 best free games on the net with no deposit bonus codes
Playtech · Jackpot 6000 김해 출장안마 · NetEnt · 고양 출장마사지 NetEnt · NetEnt · Paddy 오산 출장안마 Power · Playtech 경주 출장마사지 · Playtech · NetEnt · Pragmatic Play. 화성 출장안마